søndag 29. januar 2012

Søndag og muffins = DIGG!





Sove lenge, vasking, baking, snømåking.

I dag bakte vi muffins, nam nam.
Det ble ikke så mange, men kanskje like greit.
Har ikke godt av så mye kalorier uansett ;)
Oppskriften er egentlig ei kake som mamma pleier å lage.

Rømmekake:

3 egg
2 kopper sukker
2 kopper mel
3ts vaniljesukker
2ts bakepulver
1 boks rømme

2 kopper = 2-2,5 dl

Lag eggedosis av egg og sukker.
Bland i det tørre.
Ha i rømmen til slutt.

Jeg hadde de midt i ovnen på ca 180 grader når jeg lagde muffins. Ca 15 min.
Lager du kake har du den på nederste rille, 170 grader i 40-45 minutter

Ofte kan muffins bli litt tørre,
men med rømme i blir de helt fantastiske!
Jeg blandet i litt kakao i noen av muffinsene.

De ble sabla gode!







Ny uke, igejn!
Snart er kjipe januar forbi og gøye februar står for tur.
Ute er det altfor mye snø.
Inne lyser det i lys og lykter.
Ganske koselig i grunnen.



Ha en fin uke!


...................................................................................


3 kommentarer:

  1. De så skikkelig gode ut, veldig god ide med rømme i, så de blir mer saftige!;)
    Ønsker deg en flott ny uke!
    Klem fra størstepia

    SvarSlett
  2. Muffins er også en favoritt her i huset, og de varer ikke så lenge! Jeg legger i en bjørnebær og en bit av melkesjokolade, så blir det litt ekstra kalorier i dem :)
    Ønsker deg en flott mandag!

    SvarSlett
  3. Mmmm disse så gode ut :)

    Ønsker deg en flott kveld videre.

    Klem fra Renate

    SvarSlett