fredag 5. november 2010

Home made


Denne stolen er det mofar som har laget. Den sto i momors sykjeller og var alltid nedlesset av klær som skulle fikses litt på eller pågående prosjekter, eller en stor bunke nystrykt tøy. Momor var utrolig flink til å sy. Hun jobbet som lærer på Husflidskolen, som det het i gamle dager. Skulle virkelig ønske jeg hadde lært så mye mye mer av henne. Heldigvis har jeg mamma, som heller ikke er så verst på pedalen;)


Over til stolen... Da jeg overtok den for ca 10 år siden, ble den malt og trukket om. Og nå i sommer trakk jeg den om igjen:) Stoffet ble kjøpt på Stoff & Stil. Ikke supergode bilder, men fargene er altså hvit og blå:) Den har fått plass på minstens rom. I tillegg har mamma sydd to putetrekk til meg (som jeg sikkert hadde klart selv, men det er jo så mye enklere å levere stoffet til hun som har symaskin;)). 





 Vasen er også fra momor og mofar. Vet ikke noe om den, men denne minner meg veldig om momor. Ser den for meg på spisebordet hennes med mørkerosa klaseroser fra hagen<3 *Lengter*



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar