søndag 31. oktober 2010

Momors ting, og en liten utfordring til meg selv!

Nå er det litt over 10 år siden min kjære momor døde. Og akkurat i det belet (som hun ville sagt det), flyttet jeg sammen med min kjæreste (som i dag er min mann). Det ble mye arvegods på meg, heldigvis! Tenkte derfor jeg skulle knipse litt og se hva jeg har igjen etter momor, og mofar.



Bildet over er av middagstallerkene våre. De sto lenge bare i skap og ikke ble brukt. Helt til jeg en dag fant ut at jeg heller ville kaste ut det jeg hadde (for det var en fant av hver slag og slettes ikke mye fint), og kun bruke dette. Hvorfor skal en alltid spare til spesielle anledninger? Jeg har middags-, frokost- og dypetallerkener som jeg bruker hver dag. I tillegg har jeg flere fat, boller og skåler og kaffekopper og skåler, som ikke blir brukt så ofte. Tror ikke det er så verdifult akkurat, men det er veldig koselig å ha siden det nettopp var deres. Og faktisk så synes jeg det er ganske fint også. Nøytralt og enkelt!

Når jeg tenker etter tror jeg det kommer til å bli en del bilder av ting og tang rundt om i huset. Min momor var vel det man kan kalle ei samlerinne, til mofars store fortvilelse! Har nok arvet noen av hennes gener jeg ja*smiler* (til min manns store fortvilelse)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar