fredag 10. desember 2010

Ingen jul uten...

Var inne på en blogg, som jeg selvfølgelig ikke husker navnet på i farta, her i morges. Der var det i hvert fall et innlegg om hva som hører med til jul. Jula for meg pleier å begynne med kakemannbaking hos tante AG. Der samles hennes barn, to av kusinene mine og en fetter, min fetters fru, deres tre halvsøsken, meg og mine barn. Mine kusiners andre halvdel stikker også innom i løpet av kvelden. Gjengen blir større år for år! Jeg er ikke med på bakingen lenger, men får smake, og de kakemennene er knallgode:) Det viktigste, og det som virkelig har blomstret opp som en gøy tradisjon, er å gå rundt "juletreet". Det er et bittelite mindre fint plastikktre! Så synger vi "Så går vi rundt om en enebærbusk" og selvfølgelig med de rettet bevegelsene til. Cd-spilleren er med som hjelp i bakgrunnen. Mange vers å holde styr på...






En an ting som hører førjulstida med er julebøkene mine. Så er det en fortelling og en sang jeg alltid må lese fra den beste juleboka, Bokklubbens julebok. Og interiørblader! Alltid masse inspirasjon å hente der.












Litt kleine bilder, men men...


Annet som hører med er adventskalendere, skrive ønskelister (det begynner jeg med allerede i august), tur på Randesund Lysstøperi, svibler, mose, lys, handle julegaver, pakke inn pakker, nisser, baking, god mat, vasking, julepynt (spesielt min røde bambi),






Utrolig mye som hører jula til når jeg tenker etter... Og dette er før lille julaften begynner. Den kommer jeg tilbake til:)


I morgen blir det siste juleshine av huset. Fremdeles en del pynt som ikke er kommet frem. Skal bli godt å få vekk resten av kassene som står rundt forbi...


God natt!




P:S: Det var hos Fru Fly jeg var på besøk i dag morges:) Sjekk ut bloggen her

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar