lørdag 5. februar 2011

Oppbevaring

NIB sin februar utfordring er oppbevaring. Vi bor i et hus med små rom og mye skråtak, noe som gjør innredningen nokså utfordrende. Det samme gjelder oppbevaring av klær. På vårt soverom, som er i 2. etasje, har vi en smal og to store Malmkommoder og fire rader (to høye og to lave) med Elfahyller, eller skuffer:). Elfahyllene står bare som de er og det er ikke særlig fint, så vi kommer nok til å snekre disse inne på et eller annet vis. Igjen gir skråtaket utfordringer... Alt tøyet som er "kleshengertøy" henger har vi i 1. etasje, mitt under trappa og mannen sitt i en annen bod. Drømmen er walk-in closet... Men det er jeg vel sannsynligvis ikke alene om:)






Stort kjøkken har vi heller ikke. Svigers derimot, de har det! De pusset opp kjøkkenet rett før jul. Jeg tegnet det og de kom med innspill på hva de likte og ikke likte fullt så godt. De flyttet også en vegg, så de fikk et mye større kjøkken enn de opprinnelig hadde. Kan være jeg får tatt noen bilder der en dag for å vise dere. Det nye kjøkkenet er Lidingö fra Ikea og jeg synes det ble knallfint! Mange skuffer og skap til oppbevaring. Men så heldige er altså ikke vi. Da må vi tenke litt alternativt og heller pynte med ting som før lå pakket i plastikk i skuffer og skap. En ting er telys. Både telysene og glassene er fra Ikea. Har to på kjøkkenet og et på badet. Telysene lukter, så hvis en åpner lokket på krukka, er det dekor og luktfrisker i en:)







Doruller og diverse såper i tønner. Begynner å bli noen år siden jeg kjøpte de, så er litt usikker på om de er  fra Casa Interiør eller Perfect Home.






Diverse lys i kurver fra Kid. Har også noen kurver på minsteprinsen sitt rom til oppbevaring av bamser og leker.







Blader oppbevarer jeg i denne, som vel egentlig er ei vedkurv. Også fra Kid. Og pyntet med et hjerte fra Upstairs.







Pledd har jeg i blant annet denne kurven. Tror den er fra Nordal kjøpt på Milla Interiør i Kristiansand.







Det var noen av mine tips til oppbevaring. Håper du fikk litt inspirasjon:) Nå får vi varme opp igjen noen boller og 12-øres fra i går. Tror søren med jeg skal lage litt kakao også. Vi må jo kose oss litt når vinden blåser som besatt utenfor. Etterpå blir det ommøblering av gutterommene, til storeprinsen sin store begeistring. Han likte nemlig ikke skatollet han fikk inn på rommet sitt. "Mamma, dette var ikke så koselig!" Så da får jeg vel gjøre det koselig for han igjen da!



Ha en fin fin lørdag!


................................................................................

2 kommentarer:

  1. Koselig med kurver og Norgesglass, de kan brukes til ALT;)
    Ha en fin lørdag;)

    Klem Line

    SvarSlett
  2. Så fin blogg du har! Slenger meg på som følger, jeg:)
    Ha en strålende helg!

    SvarSlett